השאר פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
או התקשרו עכשיו 054-5456486



    שלבי הקמת הגינה

    שלבי הקמת גינה – מה צריך ומתי

    שלב ראשון הוא תכנון הגינה וקביעת תקציב – גינה קודם כל צריכה להתאים לכם, דיירי הבית – מהו סגנון הבנייה של הבית,על הגינה ללוות את הבית ולא להאפיל עליו או להסתירו.
    האם ישנם ילדים קטנים בבית? האם ברצונכם להשקיע זמן וכסף בתחזוק הגינה או גינה שתגדל לאט לאורך השנים בתחזוקה מינימלית.
    מהו סגנון העיצוב שמתחברים אליו -ארצישראלי,טרופי,מודרני,כפרי ועוד.יש להתחשב בסביבה אקלימית,סוג הקרקע,מיקום המגרש ועוד- כמובן שכל הנתונים האלו מתחברים ישירות לבניית התקציב.

    בשלב זה אנו מעלים על הנייר סקיצה ראשונית הכוללת את כל המרכיבים לבניית הגינה,מחליטים על הקצאה יעילה של שטחי הגינון ושטחים בנויים (ריצוף או דק לדוגמא), מגדירים את גבולות המדשאה, עצים, שיחים, בני שיחים ופרחים, חיפויי הקרקע, מיקום מערכת השקייה, ושאר אלמנטים בנויים אם יש.

    ישנה אפשרות להפגש יחד במשתלה ולהשתתף באופן פעיל בבחירת הצמחייה והעצים בגינתכם.

    ישנם גורמים רבים המשפיעים על גודל התקציב: דשא רגיל או סינטטי,חיפויי קרקע "פשוטים" או מיוחדים, סלעים, בריכת נוי, עבודת פיתוח מורכבת וכו'.
    אך הגורם המשפיע ביותר בקביעת התקציב בדרך כלל הוא גיל וגודל הצמחייה.
    פה צריך הלקוח להחליט האם הוא רוצה גינה שתיראה בוגרת מהיום הראשון או שמא יש סבלנות ללוות את השתילים בצמיחתם באהבה ובסבלנות.
    כמובן שברוב המקרים ניתן לשלב צמחייה בגדלים שונים. זני צמחים שגדלים מהר – לשתול צעירים,וצמחים הגדלים לאט או עצי פרי נבחרים – לשתול בוגרים,כך יוצאים כולם מרוצים..

    שלבי הקמת גינה – שלב הפיתוח והתשתית

    שלב שני הוא עבודות פיתוח והכשרת הקרקע לגינה – זהו השלב שבו מסיימים לפנות את כל פסולת הבניין אם נשארה, ממלאים ע"פ הצורך אדמה גננית להתאמת המפלס, מיישרים את השטח בהתאם לתוכנית ולניקוז המגרש ומדשנים את השטח.
    תאור מפורט של שלב זה נמצא במאמר "דישון והכנת הקרקע להקמת הגינה".
    בשלב זה ייבנו מסלעות,משטחים מרוצפים,דקים פינות משחק לילדים,הכנה לדשא סינטטי וכל מה שעלול ללכלך את הגינה בעת בנייתו.

    שלב שלישי הוא הנחת כל תשתית ההשקייה הכוללת : מערכת השקייה ממוחשבת הכוללת ע"פ דרישת הלקוח גם מערכת דישון, הנחת צינורות ההשקייה וכל החיבורים והמתזים.
    כמו כן במידה ולא הוכנו מראש – ברזי גן.
    האסטטיקה בגינה חשובה ביותר, ולכן אנו בגינון בצבעים נסדר את צנרת הטיפטוף כמו חיילים! במרווחים שווים עם אבזרים תואמים כך שהתמונה שתתקבל תהיה מאורגנת ונעימה לעין.
    בשלב זה רצוי להכין תשתית השקייה גם למקומות שהלקוח יירצה אולי בעתיד לשתול: מרפסות, עציצים שיונחו על הדק וכו'.
    הנחת תשתית זו תחסוך לכם הוצאה עתידית על עוד מחשב השקיה או חפירה מיותרת בגינה.

    שלב רביעי מיקום ושתילת העצים,השיחים,בני השיחים ופרחי העונה בשלב זה יונחו חיפויי הקרקע שנבחרו על גבי בד פלריג למניעת נביטה של עשבייה, למעט שבבי עץ המונחים על האדמה.

    שלב חמישי הנחת הדשא או התקנת דשא סינטטי .

    שלב אחרון – זהו השלב שכל הגינה עומדת ומעוצבת, כעת נותר לבדוק שההשקיה עובדת כראוי,שכל המתזים מכוונים נכון ובודקים את הצמחייה שנקלטת יפה.

    ** לאחר שבועיים מסיום ההקמה צוות גינון בצבעים מגיע שוב על מנת לעשות טיפול ראשוני לגינה,כיסוח דשא ובדיקת אופן קליטת הצמחייה והעצים.

    ועכשיו נותר רק ליהנות!!!

    החלום שלכם - עיצוב וביצוע עלינו!

    צרו איתנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות!